Jak stworzyć dobrą stronę internetową małej firmy?

Jeśli prowadzisz firmę, niezależnie od oferty, jaką masz dla swoich klientów, o reprezentację w internecie musisz zadbać tak samo, jak o każdy inny aspekt kontaktu z klientami – a może nawet bardziej, ponieważ sporo klientów zanim zdecyduje się skorzystanie z Twoich usług czy towarów, zajrzy na stronę internetową.

Wbrew obiegowym opiniom, z którymi często się spotykamy, stworzenie dobrej, czytelnej strony nie kosztuje majątku. Przynieść może natomiast bardzo wiele, dzięki czemu inwestycja szybko się zwróci. Oczywiście pod warunkiem, że witryna internetowa zostanie zrobiona dobrze.

Strona internetowa małej firmy powinna spełniać 3 główne cele.

  • Po pierwsze, powinna w sposób czytelny i spójny informować klientów o Twojej ofercie
  • Po drugie, powinna umożliwić trafienie do Ciebie tym osobom, które nie wiedzą jeszcze o Twojej ofercie, ale jej potrzebują lub poszukują
  • Po trzecie, powinna być miejscem kontaktu pomiędzy Twoimi klientami a Tobą

Brzmi logicznie? Zastanówmy się, jak tego dokonać.

Prowadzisz małą firmę? Zbudowanie dobrej strony internetowej może zwiększyć Twoją przewagę na rynku. W p105 wiemy, jak to zrobić!

Informacja o Twojej ofercie

Niezależnie od branży, w której działasz, jeśli prowadzisz małą firmę, jednym z Twoich celów jest na pewno zwiększenie liczby klientów oraz sprawienie, by chcieli u Ciebie kupować towary lub zamawiać usługi.

Oczywiście kiedy już raz ktoś wyda u Ciebie pieniądze, ponowna decyzja o skorzystaniu z Twojej oferty będzie przede wszystkim pochodną zadowolenia z jakości, obsługi czy ceny. Dlaczego jednak ktoś zdecydował się zostać Twoim klientem po raz pierwszy?

Strona internetowa, podobnie jak witryna sklepu, to Twoja pierwsza wizytówka. Wyobraź sobie, że masz mały butik, który znajduje się w największym na świecie centrum handlowym, gdzie identycznych witryn sklepów oferujących to samo są tysiące lub miliony, zaś klientów nie da się zliczyć. Mówiąc brutalnie, w takiej sytuacji dopóki ktoś nie wejdzie do sklepu, dopóty nie przekona się, że obsługa jest fenomenalna, ceny niskie, a wybór skrojony na miarę. Zatem nie tylko oferta i jakość usług, ale przede wszystkim Twoja witryna musi wyróżniać się na tle innych, żeby ktokolwiek wszedł do środka. To właśnie jest internet.

Jak zatem sprawić, żeby Twoja witryna przyciągnęła klientów? Istnieje kilka warunków kluczowych, tzw. must have,  bez zapewnienia których naprawdę nie ma sensu zawracać sobie głowy budowaniem strony. I cała masa warunków ekstra, nazwijmy je nice to have, które finalnie składają się na całość reprezentacji w internecie.

Strona Twojej firmy w telefonie komórkowym

Strona musi być przystosowana do łatwego czytania na urządzeniach mobilnych. Już połowa ruchu w internecie to ruch z telefonów komórkowych. Osoba, która otworzy Twoją stronę w telefonie, musi móc swobodnie poruszać się po niej, czytać treści, sprawdzić godziny otwarcia czy dane kontaktowe. Jeśli masz już stronę internetową, otwórz ją w swoim telefonie i zastanów się, czy taka wizytówka przekonałaby Cię do skorzystania z oferty.

Strona Twojej firmy musi być czytelna i ładna także w telefonie komórkowym. Już połowa ruchu w internecie to ruch mobilny!

Strona Twojej firmy ma cel informacyjny

Początkujący dziennikarze uczą się, że dobrze napisany tekst informacyjny musi odpowiedzieć na pięć pytań – Kto? Co? Gdzie? Kiedy? Dlaczego?

Przekładając to na rzeczywistość Twojej strony firmowej, można powiedzieć, że poszukujący informacji o Tobie Klienci chcą znaleźć odpowiedź na te 5 pytań.

Wyobraźmy sobie to jako pewien ciąg skojarzeń:

  • KTO? – Ty, Twoja firma, osoby zatrudnione – całe Twoje doświadczenie i zespół tworzący firmę
  • CO?  – jaka jest oferta Twojej firmy, co Cię wyróżnia, to, po co przychodzą do Ciebie zadowoleni klienci?
  • GDZIE? – dane adresowe, jak do Ciebie trafić? Ale również linki do social media
  • KIEDY? – godziny otwarcia, warunki usługi, promocje, czas oczekiwania, etc
  • DLACZEGO? -ponieważ Twoja firma jest najlepsza, o czym świadczą zadowoleni Klienci

Klient, który odwiedzi Twoją stronę poszukując firmy takiej jak Twoja, powinien znać odpowiedzi na te pytania.

Strona Twojej firmy musi być przejrzysta i czytelna

Jasność i czytelność informacji są najważniejsze. Na stronie danej firmy każdy chce znaleźć szczegółową informację o ofercie, cenach, godzinach otwarcia, danych adresowych czy warunkach realizacji. W zależności od tego, co oferujesz, na stronie powinny znaleźć się przykłady, opisy, ceny, zdjęcia. Zachęcamy wszystkim do umieszczenia rekomendacji od stałych klientów. Ze strony powinna być także możliwość skontaktowania się, zadania pytań, wykonania rezerwacji. Bardzo ważna jest poprawność językowa, brak błędów czy literówek, estetyczne zdjęcia.

Strona Twojej firmy musi być widoczna w Google i bezpieczna

Strona musi być zbudowana w taki sposób, żeby osoby szukające Twojej usługi mogły znaleźć ją w Google. To najtrudniejsze zadanie, które wymaga wiedzy i czasu. Żeby twoja nowa strona znalazła się wysoko na liście podpowiadanej przez Google, wymaga optymalizacji technicznej – zadbania o właściwą konstrukcję, adresy podstron, opisy i metatagi widoczne dla robotów Google czy certyfikatu HTTPS (zobacz dlaczego certyfikat HTTPS jest ważny). Niezwykle ważne jest także, aby treści na stronie odpowiadały temu, czego będą szukać Twoi klienci. Jeśli oferujesz wiele produktów czy usług, podpowiadamy, że warto zadbać o tak zwany Landing Page dla każdego z nich – czyli podstronę, która dokładnie opisuje daną usługę czy towar, na którą trafią z Google osoby bezpośrednio tym zainteresowane. Na przykład mała kwiaciarnia może mieć Landing Page z ofertą bukietów ślubnych i Landing Page z ofertą wieńców pogrzebowych.

Prowadzisz kwiaciarnię? Zadbaj o spójną, czytelną stronę internetową! W p105 wiemy, jak to zrobić

 

Na stronie koniecznie powinny znaleźć się informacje kontaktowe, a najlepiej bezpieczny formularz, który umożliwi natychmiastowe kontakt przez wysłanie wiadomości. Rzecz jasna niezwykle ważne jest zadbanie o szybką i czytelną odpowiedź. Ludzie, którzy zadają dodatkowe pytania o Twoją usługę mogą w tym samym czasie wysłać identyczne wiadomości do podobnych firm. Istnieje spora szansa, że czas i jakość odpowiedzi będzie miał wielkie znaczenie dla podjęcia przez nich decyzji.

Co bardzo ważne, zadbaj, aby strona miała certyfikat https. Inaczej przeglądarki będą ostrzegały Twoich klientów przed wypełnieniem takiego formularza.

Dlaczego naszym klientom polecamy WordPress?

Istnieje bardzo dużo sposobów, aby zrealizować cel, jakim jest czytelna, atrakcyjna i spójna reprezentacja w Internecie. My namawiamy Cię na skorzystanie z platformy WordPress, która oferuje nieprzebrane możliwości w zakresie stworzenia szybko i łatwo strony internetowej, która spełni te warunki.

WordPress to darmowy CMS, czyli system obsługi treści. Początkowo był głównie narzędziem do obsługi blogów, jednak od wielu lat jest platformą, z której na całym świecie korzystają małe i średnie firmy do tworzenia stron internetowych. Trzy największe zalety tego rozwiązania to bardzo niskie koszty stworzenia strony internetowej, ogromna liczba wtyczek, które umożliwiają różnorodne zmiany, dodatki i optymalizację strony oraz przeogromna liczba możliwych do kupienia wariantów graficznych, czyli tak zwanych motywów, które sprawiają, że każda strona na WordPressie wygląda zupełnie inaczej.

WordPress ma wszystko, co umożliwi spełnienie omawianych tutaj warunków dla doskonałej strony Twojej firmy, a jego konfiguracja jest stosunkowo prosta.

Naszym Klientom rekomendujemy skorzystanie z platformy WordPress

 

Co równie ważne, po zaprojektowaniu i skonfigurowaniu strony Twoja firma ma piękną, nowoczesną i przejrzystą reprezentację w internecie, a wprowadzenie w przyszłości nowych informacji czy zmiany są dziecinnie proste i wymaga to tylko podstawowego przeszkolenia (które oczywiście zawsze proponujemy).

0 odpowiedzi

Komentarze

Masz coś do powiedzenia?
Zapraszamy do dyskusji!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *